Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
+420 245 009 925 (po-pi: 7-21, ne: 16-20) info@pneu.sk

Často kladené otázky

Dodanie/odber tovaru

Termin dodania tovaru?

Tovar doručujeme podľa termínov, ktoré sú uvedené na našich internetových stránkách, kde termíny dodania jednotlivých produktov sú aktuálne a platné.

V prípade, že je daný tovar skladom s doručením do 1-3 dní, bude doručen do 3 pracovných dní od zadania objednávky.

Je možné určiť presný čas doručenia?

Pred samotným doručením zásielky je príjemcovi zaslaná správa na zadané mobilné telefonné číslo, ktoré bolo uvedené v objednávke s približným časom doručenia, samotnou doručovateľskou službou.

Je možné osobné vyzvednutie?

Osobné vyzvednutie na Slovensku neni možné. Vo väčšine prípadov je tovar doručený na adresu, ktorý bol uvedený ako doručovacia adresa.

Koľko stojí doprava?

Doprava je na stránkách www.pneu.sk za cenu 2 €/balík. U váhovo neštandardných pneumatík s hmotnosťou vyššou ako 31,5 kg (niektoré nákladné pneumatiky v rozmeroch R17,5, R19.5, R22,5, agro-industrial a niektorých atypických SUV rozmerov) bude doprava riešená individuálne po dohode s kupujúcim.

Po objednaní tovaru

Ako nám bude doručená taktúra?

Faktúra za tovar je vždy pribalená pod priehľadnou fóliou, ktorou je náš tovar zabalený. Ak by daná faktúra nebola pribalená je možné ju na základe vyžiadania znova poslať na Váš email.

Ako zmeniť objednávku?

V prípade, že potrebujete zmeniť akékoľvek údaje vo vašej objednávke alebo priamo zameniť tovar, kontaktujte nás čo najskôr na našej zákazníckej linke v pracovných dňoch od 7 do 21 hodín, alebo v nedeľu od 16 – 20 hodín.

e-mail: info@pneu.sk
telefon: +420 245 009 925

Vašu situáciu budeme čo najrýchlejšie riešiť. V prípade, že tovar už bol odoslaný, dohodneme sa spoločne na ďalšom postupe.

Čo je potrebné pre aktiváciu pneupoistenia?

Súčasťou ceny je pneu poistenie poskytované spoločnosťou AXA Assistance podľa podmienok tohto poistenia a je Vám automaticky aktivované.

Všeobecné poistné podmienky poistenia asistencie pneumatík.

Je zaistený spätný odber pneumatík?

Áno spätný odber použitých pneumatík je zariadený podľa zákona na našej adrese nášho skladu vo Volarech (Česká republika).

Tomket s.r.o, Tolarova 630, 384 51 Volary, ČR

Prevádzková doba: Po-Pi 8:00 – 17:00

Zákazník, ktorý nakupuje prostredníctvom e-shopu, má nárok na bezplatné odovzdanie použitých pneumatík v mieste spätného odberu v množstve zodpovedajúcom počte ním zakúpených pneumatík.

Pneumatiky sú následne odovzdané k recyklácii a ekologickej likvidácii.

Jednotlivé otázky k tovaru

Je daný tovar skladom?

Pri všetkých produktov na našich stránkach priamo na detaile produktu je zobrazená aktuálna skladová dostupnosť vrátane predpokladaného dátumu doručenia.

Označenie dostupnosti:

K DODANIU DO 3 DNÍ - táto položka je na sklade a bude doručená do 3 pracovných dní po objednaní.

K DODANIU DO 3-10 DNÍ - jedná sa o tovar, ktorý je na externom sklade v zahraničí.

NIE JE SKLADOM DORAZÍ DO 20-30 DNÍ - u takto označeného tovaru sa jedná o tovar, ktorý je pred objednaný od výrobcu z výroby a v súčasnej dobe čakáme na dodanie.

NIE JE SKLADOM TERMÍN NEZNÁMÝ - u takto označeného tovaru žiaľ v súčasnej dobe nemáme bližší termín možného dodania k dispozícii, ale radi Vám možnosť dodania takto označeného tovaru preveríme priamo u samotného výrobcu alebo dodávateľa na základe Vášho telefónneho dotazu, alebo zaslanie emailu na našu emailovú adresu info@pneu.sk

Ako sú staré ponúkané pneumatiky?

Pri pneumatikách, ktoré máme fyzicky na našich skladoch a sú označené termínom: K DODANIU DO 3 dní je vo väčšine prípadoch DOT - Date of trade - uvedené v detaile daného tovaru.

Prevažná väčšina pneumatík predávaných v našom internetovom obchode bola vyrobená v tomto alebo minulom roku.

Výrobcovia odporúčajú používať pneumatiky v prevádzke (myslené ako celková lehota, počas ktorej boli na vozidle nazutie) štyri roky, maximálne šesť rokov pri kvalitnej starostlivosti a pravidelnej údržbe. Po uplynutí tejto doby je doporučená výmena pneumatík.

Bežne životnosť pneumatík, prevádzkovaných aj neprevádzkovaných, pri zachovaní všetkých bezpečnostných parametrov, je 8-10 rokov od dátumu výroby.

Kde boli pneumatiky vyrobené?

Všetky pneumatiky dostupné v našom internetovom obchode sú určené, schválené a certifikované pre použitie v EU a SR. Garantujeme, že pneumatiky boli vyrobené zákonným výrobcom - vlastníkom ochrannej známky.

Vzhľadom k priemyselnej globalizácii dnes už nie je dôležité, v akej krajine je značková pneumatika vyrobená. Všetky továrne jedného koncernu musia spĺňať rovnaké technologické a kvalitatívne normy a sú vybavené identickým technologickým vybaveným a formami.

Na všetky dôležité výrobné operácie, v rámci niekoľkých stupňovej kontroly, dohliadajú spravidla technici priamo z materskej továrne.

Výrobca nesie zodpovednosť za kvalitu všetkých svojich produktov bez ohľadu na krajinu pôvodu.

U pneumatík navyše nie je v zásade podstatné kde, ale pre aký trh boli vyrobené. Vždy si dajte pozor, či pneumatiky, ktoré kupujete, sú určené, schválené a certifikované pre použitie v EU a SR.

e možné u Vás pneumatiky a disky aj skompletizovať?

Áno, naša spoločnosť ponúka možnosť kompletizácie plechových-oceľových kolies a pneumatík s tým, že uvedené disky a pneumatiky sú nazuté a vyvážené. Samotný zákazník u daných kompletov následne pred obutím na vozidlo iba skontroluje správnosť tlaku v daných pneumatikách.

Spôsob platby a platobné metódy

Je mozné tovar platiť online?

V prípade objednania tovaru na dobierku je tovar zaslaný a vždy platené v hotovosti vodičovi doručovateľskej služby.

Pri tovare, ktoré je označené statusom K DODANIU DO 3 DNÍ možno zvoliť jednu z online platieb pri vypĺňaní fakturačné a dodacie adresy.

Technické dotazy

Čo znamenajú skratky u pneumatík?

DOT - týždeň a rok výroby pneumatík
MO - homologácia na Mercedes
NO - homologácia na Porsche
* - homologácia na BMW
F - homologácia na Fiat
FR, MFS - zosílená ochrana ráfika
RF, XL - zosílená bočnica (zosílený index nosnosti)
OWL - biele nápisy na bokoch pneumatiky
RBL - vystúpené písmená na bokoch pneumatiky
A/T - all terrain
AW - all weather - celoročné
MS - označenie zimných pneumatík (v prekladu Mud and Snow - blato a sneh)
MS - v niektorých prípadoch sa u letných a offroad pneumatik môže toto označenie tiež nájsť na boku pneumatiky (väčšinou u čínskych alebo kórejských výrobcov) s tým, že v tom prípade sa jedná o pneumatiku pre letnú prevádzku
RFT, SSR, DSST, RunFlat, ROF, HRS, R/F - dojazdové pneumatiky

Môžem použiť celoročnú pneumatiku miesto zimných pneu?

Celoročné pneumatiky, označené symbolom M+S, je možné podľa výkladu zákona použiť aj v období platnosti tzv. povinnej zimnej výbavy, teda od 1. novembra do 31. marca za prítomnosti alebo za predpokladu výskytu zhoršených poveternostných podmienok.

Minimálna hĺbka dezénových drážok musí byť 4 mm.

Pri výbere pneumatík myslite na fakt, že celoročné pneu sú len kompromis, nedosahujú ani kvalít letných ani zimných pneumatík.

Zimné pneumatiky budú mať v zime vždy lepšiu adhéziu (priľnavosť) a kratšiu brzdnú dráhu.

Skutočnú zimnú pneumatiku spoznáte podľa symbolu snehové vločky vyrazeného na bočnici.

Celoročné pneumatiky možno s výhradami odporučiť pre tých, ktorí majú veľmi malý ročný kilometrový nájazd a v prípade sneženia alebo námrazy pokiaľ možno vôbec nejazdia.

Výrobcovia pneumatík odporúčajú používať pneumatiky po nazutie na vozidlo 4 roky, najdlhšie 6 rokov (za predpokladu dostatočnej starostlivosti).

Môžem použiť iné pneumatiky na prednú nápravu a iné na zadnú?

Áno môžete, podľa zákona musí byť pneumatiky zhodné na jednej náprave, z toho vyplýva, že na každej náprave môžu byť obuté iné pneumatiky, avšak v rovnakom rozmere, pokiaľ výrobca vozu nestanovil inak.

Z dôvodu bezpečnosti, je vhodné dodržať aj rovnakú alebo podobnú kvalitatívnu úroveň pneumatík.

Kde nájdem na pneumatike DOT kód?

Vek každej pneumatiky si môže každý zákazník sám skontrolovať priamo na pneumatike. Znázorňuje ho tzv. DOT (Date Of Trade) značka, čiže dátum výroby. Za písmenami DOT sú tri zostavy písmen a číslic slúžiace na identifikáciu výrobcu a série pneumatiky. Dôležitý údaj je hlavne posledné štvorčíslie. Prvé dve číslice z tohto štvorčíslia označujú týždeň DOT-označenie dátumu výroby pneumatiky výroby (v rozsahu od 1 do 53) a druhé označujú rok výroby. Teda pneumatika, ktorej DOT označenie napríklad končí 2711 znamená, že bola vyrobená v 27 týždni roku 2011.

Vodiči sa často mylne domnievajú, že ak nedostane pneumatiky vyrobené v roku zakúpenia, že už dostávajú nekvalitný a starý tovar a vystavujú sa veľkému bezpečnostnému riziku pri ich používaní. Pravdou je, že ak sú pneumatiky správne skladované, ich životnosť dosahuje aj viac, ako päť rokov. Potom už zvyčajne dochádza k zhoršeniu ich vlastností a ich používanie na vozidle sa už neodporúča.

Čo znamená Labeling (energetické štítky)?

Sledované hodnoty ako priľnavosť a valivý odpor sú protichodné vlastnosti. Je veľmi zložité vyrobiť pneumatiku s označením "A" pre valivý odpor a zároveň "A" pre brzdenie na vode. Z hľadiska výberu by pre väčšinu zákazníkov nemalo byť štítkovanie plne smerodajné. Športové pneu majú väčšiu priľnavosť, a teda aj valivý odpor, ale lepšie sedí na vozovke.

Čím vyššií je valivý odpor pneumatík, tým vyššia je spravidla spotreba pohonných hmôt. Rozdiel medzi hodnotením "A" a "G" môže znamenať zníženie spotreby paliva až o 7,5%. U bežného vozidla vám tak môžu pneumatiky "A" ušetriť oproti pneumatikám "G" viac ako 0,6 litra na 100 kilometrov.

Čím lepšia je priľnavosť na mokru, tým kratšia je aj brzdná dráha, ktorú štítok takto hodnotí. Rozdiel medzi pneumatikou s hodnotením "A" a s hodnotením "G" môže znamenať až o 30 % kratšiu brzdnú dráhu. Pri brzdení z 80 km / h rýchlosti na mokrej vozovke môže byť rozdiel až 20 metrov.

Hlučnosť pneumatiky je na štítku znázornená pomocou symbolu vlny a hodnoty hluku v decibeloch. Hlučnosť môže nadobúdať od jednej do troch vĺn. Každá vlna znamená rozdiel tri decibely vonkajšej hlučnosti oproti základnej úrovni hluku, ktorú určuje EÚ od roku 2016.

Čo znamená TPMS?

TPMS (Tyre Pressure Monitoring System) je skratka pre systémy monitorovania tlaku v pneumatikách. Toto zariadenie, ktoré neustále monitoruje pneumatiky vozidla, upozorní vodiča na zmeny tlaku. Zmeny tlaku v pneumatikách môžu byť detekované buď priamym (direct) alebo nepriamym (indirect) systémom monitorovania. Oba systémy upozorňujú vodiča väčšinou výstražným svetlom na displeji vozidlá a zvukovým znamením pri cca 25% odchýlke od predpísaného tlaku.

Priame TPMS monitoruje tlak v pneumatikách pomocou snímačov spojených s ventilčekmi. Senzory v pneumatikách zaznamenávajú údaje o tlaku a teplote vzduchu v pneu a odosielajú ich do riadiacej jednotky, ktorá je ihneď zobrazuje na displeji v aute.

Nepriame TPMS nemerajú priamo tlak v pneumatikách, ale na strátu tlaku vzduchu upozorňuje na základe metrík, ako je napríklad rýchlosť otáčania a vibrácie každého kola. Tento systém využíva senzorov a čidiel ABS (protiblokovací systém) a EPS (elektronický stabilizačný systém), v podstate sa tak jedná o úpravu softvéru týchto bezpečnostných systémov.

Zavedenie povinného používania TPMS vychádza z návrhu Európskej Komisie - Zlepšenie bezpečnosti vozidiel a ich vplyvu na životné prostredie. Zákon nie je retrospektívny, teda TPMS sa nebudú musieť dodatočne vybavovať staršie vozidlá.

Výmena/vrátenie tovaru

Je možné tovar vymeniť?

V prípade, že ste po prevzatí zistili, že vám z nejakého dôvodu tovar nevyhovuje a potrebujete ho vymeniť, kontaktujte nás na našej zákazníckej linke v pracovné dni od 7-21 hod alebo v nedeľu od 16-20 hod.

Je možné tovar vrátiť?

Kupujúci spotrebiteľ má právo podľa § 1829 občianskeho zákonníka odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, v prípade dodávky po častiach sa táto lehota počíta odo dňa prevzatia poslednej časti dodávky tovaru. Odstúpenie od zmluvy musí byť urobené písomne a za splnenie tejto podmienky sa považuje zaslanie e-mailu na adresu info@pneu.sk, odstúpenie možno tiež vykonať vyplnenie vzorového formulára podľa občianskeho zákonníka. Ak sa tak kupujúci rozhodne, musí nepoškodený tovar, bez známok užívania alebo opotrebovania, doručiť bez zbytočného odkladu na adresu expedičného skladu. Pred vrátením tovaru kupujúci zašle e-mail s oznámením čísla faktúry a zároveň oznámi číslo bankového účtu, na ktorý chce vrátiť uhradenú sumu, pričom s úhradou na bankový účet kupujúci súhlasí. Od tejto sumy budú odpočítané skutočne vynaložené náklady spojené s vrátením tovaru (najmä náklady na dopravu). Predávajúci má povinnosť vrátiť kupujúcemu túto sumu najneskôr do 14 dní od obdržania odstúpenia od kúpnej zmluvy, nie však skôr, než bolo vrátený tovar odovzdaný späť, alebo odoslané.